Muzyka nawrócenia

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż pod warunkiem od chwili Ciebie odejdzie, owo coś lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tylna część, wewnątrz bok, od nowa do wnętrza przód — wszędzie jej wszystko dolega okrutnie. A właśnie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz dodatkowo mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na miarę owce, wszystek z nas się obrócił ku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli łaknienie także ochota i wygasało w środku nich życie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako świadomość podatna na złudzenia, w których potrafi trwać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie wzorem jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — duchowny budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w środku strachu, wiedząc, iż struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się z hukiem, niszcząc kościół tudzież okoliczne domy, oraz gorsza połowa sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako kolosalny rozwój aż do przepaści (wewnątrz przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) to znaczy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człowiek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bowiem jest w charakterze kinematografia wyświetlany na ścianie. Gdy każdy usiłuje wskoczyć wewnątrz jego wnętrze, wali głową do wnętrza mur. Gdy czort stwarzał uświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma rozdzielić jego rzetelność Bogu zaś zdobyć nieustępliwe zapędy podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu dodatkowo poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż uporczywe dążenie zbyt tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest uznanie własnego stanu. Człowiek potrafi latami wygłuszać żal przeżytej katastrofy również układać sobie żywot na dnie przepaści. Pomaga mu w środku tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna czuć pogruchotanych kości. Te środki zaradcze nadal bardziej pustoszą wewnętrzny system człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich wieloraki jadłospis sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka odkąd jego własnego serca, oraz tym samym od Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu plus jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących zaś pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to poczucie słabości oraz niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż nigdy nie uda mi się odnieść zwycięstwo ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje no tak dalekie odejście. Być prawdopodobnie owo właśnie próba stało się udziałem Judasza, który w środku swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje już podejście powrotu. Zbyt wysoce odszedłem, bym był do wnętrza stanie odezwać się: cała ku tyłowi!Druga postura to ogromne wrażenie winy, odbierające zamiar do życia tudzież estyma do siebie. Człowiek właśnie bardzo koncentruje się na własnym upadku, że jego mrok przysłania mu miłość bliźniego Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu zbyt grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, do wnętrza którym w środek uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek tudzież złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem istnieć taki ignorant? Jak mogłem to sprawić? Jak mogłem owo komunikować?Trzecia figura owo zapał zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym natomiast religijnym oparta często na wierze, że ogół da się przepracować zaś uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie przy tym niejednokrotnie z lęku nim zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypadkiem ta postura rodzi się spośród poczucia, że gdyby mam zasłużyć na Bożą miłość, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest deficyt myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma albowiem takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy powiedzieć: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem owszem doskonały. Przypowieść o celniku a faryzeuszu stanowi uwaga poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na gruntownie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje impuls wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby otworzyć mu oczy na warstwa społeczna, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, ażeby wynieść go na własnych rękach z piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności obok grzeszniku jest wyznaczona wizyta z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wielce mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, toż mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się kiedy w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym łącznie się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, bodziec, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, negacja logiczna czując się poniżej tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych w okamgnieniu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła obrać kierunek aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się do wnętrza zwłoki, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj natomiast szukaj luby, abyś doszedł do prawdy zaś życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, fortel sama do ciebie przyszła a śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię w rzeczy samej obudziła! Wstań dodatkowo chodź!

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło natomiast podjęciu decyzji o tym, aby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, jednak wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania zaś reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – decyzja tego, co ono mówi, także stanięcie w środku posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się plus wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dwie aspekty – Prawo natomiast opium dla ludu – syzyfowy się jednością, a nawrócenie miało od tego czasu mienić się nie no tak duża liczba zdanie ku tyłowi, do tego stopnia pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy za pośrednictwem wiarę. To rola głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – także niech każdy z osobna spośród was ochrzci się do wnętrza sława Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, tudzież weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co wobec tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana plus życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe pomiar wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo w obliczu Boga, wobec tego powinniśmy litować się, kiedy go popełniamy. Jednak zgryzota spośród powodu grzechów owo jeszcze negacja logiczna nawrócenie – jest nim tylko party życia, w którym negacja logiczna ma w tej chwili potępienia. Nie chodzi w takim przypadku o amor smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), tymczasem o rozgoryczenie, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia i jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wprawić aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, w następstwie tego ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się i wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia plus aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje permanentnie te same grzechy oraz nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, wprawdzie jest jakaś rafa, która nie pozwala im obrać mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci wymiar nawrócenia.3. Uwolnienie od momentu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, ponieważ negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do syta multum, iżby zgodzić się obligacja zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą własny grzech. Nie rozumiemy wewnątrz pełni, jak niezwykle obrażamy Boga, niczym ranimy samych siebie i w charakterze niesłychanie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, w następstwie tego że stary kłamstwa przyczynia się (pośrednio bądź szczerze) do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezmiernie ważnej refleksji: jak ściema dodatkowo zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta rozum jest nadzwyczaj istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą aż do wolności do wnętrza Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. sam doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym tudzież spotkałem Jezusa. Zacząłem wówczas odczytywać Pismo św. dodatkowo kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W jaki modus ci wszyscy społeczność, o których jest dyskurs wewnątrz Ewangelii, byli uwalniani dzięki Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie uprzednio Duch Święty, w następstwie tego wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo później przyjechał do mnie mój kompan, który był w takim przypadku do wnętrza seminarium, tudzież powiedział, iż w toku spotkania modlitewnego modlono się zbytnio niego zaś został uwolniony. Nie rozumiałem, co pył na myśli. Powiedział mi, że puder tarapaty z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, natomiast w dalszym ciągu był spętany tym grzechem. Wtedy pomodlono się za niego tudzież… w tym momencie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że jeśliby owo prawdziwość, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, a jest nadal dużo innych ludzi, którym jest dozwolone by w ów tryb pomóc. I tak, metodą prób natomiast błędów, zacząłem uganiać się ulubiony pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję do tej pory więcej uzdrowienia. I wiernie, Bóg okazał mi łaskę plus pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem w tym momencie tak bardzo zamknięty natomiast skoncentrowany na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma program pod naszego życia, toż taki myśl ma podobnie jak szatan. To pan chciał, abym żył zaręczony lękiem a w życiu negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie oraz… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozkruszać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wszystko, co do mnie należało, także postępowałem odpowiednio, atoli… moje motor oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednakowoż w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi demonstrować także grzechy „starszego brata”. Bóg po cios późniejszy skruszył moje czerwień plus doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego ból kręgosłupa, który nierzadko dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, toteż także oraz wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy duszpasterz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna ano duża liczba z głowy, co z serca, iż w środku pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia zaś wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest trochę w mnie, co uważałem w środku porcja siebie samego, tudzież aktualnie owo ze mnie wychodzi! I ni stąd ni zowąd stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „nieco” odrzuceniem, w związku z tym wyrzekłem się odrzucenia, i Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, tak dalece czynów w środku moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na kształt wiele zamknięcia się w środku sobie, chronienia samego siebie, na sposób wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam uchwycić sens, z jakiego powodu odłączenie od zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy dodatkowo które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci również nie umiemy przyjąć miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest w środku naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wskutek tego wyrzeczenie się ich być może umieszczać w prasie się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy żebrać Boga o odkrycie prawdy o nas – zaś zgodność z rzeczywistością wyzwala!

Komentarze